Wegetariańskie placki z kalafiora

Placki powstały z "niczego" :) Rano po majówce otwieram lodówkę, a tam prawie pusto. W prawdzie zawsze mam jajka, ale tym razem kompletnie nie miałam ochoty na jajecznicę. Raczej na coś zdrowego, warzywnego, co da mi energię i sytość na cały poranek. Tak właśnie powstały placki z kalafiora ( mrożonego ).  Oczywiście jeśli w lodówce jest więcej składników, to można je urozmaicić, natomiast na szybko sprawdzają się równie dobrze. Poniżej przedstawię kolejny przepis z minimalnej ilości składników. Uwielbiam gotować i tworzyć nowe potrawy, jednak nie jestem zwolennikiem stania przy garach. Uważam, że posiłek powinien być pyszny i błyskawiczny w wykonaniu.

Przepis na placki z kalafiora bez glutenu i laktozy. Błyskawiczna przekąska. Wegetariański posiłek potreningowy. Placki z serem feta.

 

Przepis na placki z kalafiora ( wersja podstawowa ) na około 10 szt.

  • Mrożony kalafior - 450 g
  • Jajka - 3 szt.
  • Nasiona babki jajowatej - 2 łyżki
  • przyprawy: sól, ostra i słodka papryka, czosnek, kurkuma
  • oliwa z oliwek do smażenia

 

Przepis na placki z kalafiora ( wersja rozszerzona ) na około 10 szt.

  • Mrożony kalafior - 450 g
  • Jajka - 3 szt.
  • Nasiona babki jajowatej - 2 łyżki
  • cebula - 1/4 małej
  • koperek
  • mąka kokosowa/ neutralna w smaku odżywka białkowa- 30 g
  • ziarna sezamu
  • przyprawy: sól, ostra i słodka papryka, czosnek, kurkuma
  • oliwa z oliwek do smażenia
  • ser feta do posmarowania placków

 

Mrożony kalafior gotujemy (w wodzie albo na parze). Do ugotowanego kalafiora dodajemy jajka i nasiona babki jajowatej i blendujemy wszystko na gładką masę. Dorzucamy przyprawy, mieszamy i odstawiamy na 10 minut. Następnie smażymy placki na oliwie z oliwek albo na maśle z obu stron.

W rozszerzonej wersji do dodania jest mąka kokosowa albo odżywka białkowa. Dzięki nim, placki będą troszeczkę twardsze. Sposób wykonania jest dokładnie taki sam jak w wersji podstawowej, czyli po ugotowaniu kalafiora mieszamy ze sobą wszystkie składniki. Jedyną zmianą jest sezam. Stworzymy z niego panierkę. Formujemy kotleciki w małe kulki i obtaczamy dokładnie w ziarnach sezamu. W takiej formia smażymy placki z obu stron. Smarujemy serem feta.

 

 

 

 

Przepis na szybką wegetariańską pastę z awokado. Warzywna dieta ketogeniczna. Pasta idealna na śniadanie

WROĆ DO BLOGA

Keto Placki z Kalafiora

08 maja 2019

Lorem ipsum dolor sit amet